Zasady u偶ytkowania obuwia

W celu zapewnienia Pa艅stwu pe艂nej satysfakcji oraz zadowolenia z zakupionego u nas obuwia, uprzejmie prosimy o przestrzeganie zawartych w poni偶szym tek艣cie zasad dotycz膮cych u偶ytkowania i piel臋gnacji produktu

1. Podczas ubierania i zdejmowania, obuwie powinno by膰 rozsznurowane.

2. Dok艂adne zasznurowanie obuwia w czasie noszenia, zapobiega otarciom st贸p i przedwczesnemu wytarciu podszewek, przetarciu zapi臋tk贸w.

3. Obuwie nale偶y zak艂ada膰 przy pomocy 艂y偶ki do but贸w, aby unikn膮膰 z艂amania zak艂adek i rozerwania cholewki.

4. Nale偶y unika膰 przemoczenia obuwia, kt贸re ka偶dorazowo wp艂ywa na pogorszenie si臋 jego w艂a艣ciwo艣ci. Nawet prawid艂owo konserwowane obuwie mo偶e ulec przemoczeniu. Przemoczenie uznaje si臋 za uszkodzenie mechaniczne. Gdy dojdzie do przemoczenia obuwie nale偶y suszy膰 w temperaturze pokojowej z dala od 藕r贸d艂a ciep艂a. W celu zabezpieczenia obuwia przed deformacj膮, zaleca si臋 stosowanie prawide艂ek lub wype艂nienie obuwia mi臋kkim papierem.

5. Prosimy pami臋ta膰 o tym, aby obuwie by艂o wykorzystywane zgodnie z jego przeznaczeniem. Przypominamy, 偶e obuwie wyj艣ciowe nie jest w艂a艣ciwe do uprawiania sportu i turystyki, nie powinno by膰 r贸wnie偶 u偶ywane jako obuwie robocze.

6. Utrzymanie obuwia w czysto艣ci i bie偶膮ca konserwacja zapewnia jego trwa艂o艣膰 i estetyczny wygl膮d przez ca艂y okres u偶ytkowania.

7. Zalecamy przeprowadzanie bie偶膮cej konserwacji obuwia, wykorzystuj膮c w tym celu w艂a艣ciwe dla danego rodzaju sk贸ry 艣rodki (rodzaj sk贸ry podano na zawieszce i pude艂ku). Sposoby konserwacji i czyszczenia oraz rodzaj 艣rodk贸w piel臋gnacyjnych podajemy w dalszej cz臋艣ci ulotki.

8. Pranie w pralce, w wysokiej temperaturze oraz z dodatkiem silnego detergentu, mo偶e prowadzi膰 do odbarwie艅 lub ca艂kowitego zniszczenia buta.

9. Dba艂o艣膰 o obuwia nale偶y do u偶ytkownika (bie偶膮ca konserwacja, wymiana wk艂adek oraz sznurowade艂).

10. Obuwie nale偶y mo偶liwie cz臋sto wietrzy膰. W miar臋 mo偶liwo艣ci nie u偶ywaj codziennie tej samej pary obuwia. Intensywna eksploatacja jednej pary obuwia prowadzi do jej przedwczesnego zu偶ycia.

PODSTAWOWE WARUNKI REKLAMACJI

Ka偶dy produkty zakupiony w sklepie Kicksite mo偶na reklamowa膰 z tytu艂u r臋kojmi za wady w zakresie okre艣lonym w Kodeksie cywilnym przez okres 2 lat od daty otrzymania produktu przez Konsumenta. Firma Kicksite nie jest producentem Towar贸w i nie ponosi odpowiedzialno艣ci z tytu艂u gwarancji sprzedanego Towaru.

W przypadku pojawienia si臋 w zakupionym towarze niezgodno艣ci towaru z umow膮 (wady), klient ma prawo dan膮 wad臋 reklamowa膰. Wada oznacza zmian臋 cech towaru, kt贸rej powodem jest u偶ycie nieodpowiedniego, b膮d藕 z艂ej jako艣ci materia艂u, niew艂a艣ciwej technologii, b膮d藕 z艂ego rozwi膮zania konstrukcyjnego.

R臋kojmia za wady NIE OBEJMUJE:

鈥 Naturalnego zu偶ycia produktu (takie jak 艣cieranie podeszew but贸w, zu偶ycie wk艂adek i wy艣ci贸艂ek, odkszta艂cenia wynik艂e z niew艂a艣ciwego dopasowania but贸w do stopy, przebarwienia spowodowane wilgoci膮 lub przemoczeniem),

鈥 Uszkodze艅 mechanicznych wynikaj膮cych z u偶ytkowania przez Klienta lub osoby trzecie, takich jak zarysowania, otarcia, p臋kni臋cia pow艂ok lakierowanych, niewielkie p臋kni臋cia powierzchni sk贸ry lub warstw laminowanych na fa艂dach buta, 艣lady i plamy po przemoczeniu sk贸ry, zniszczenia, przetarcie zapi臋tk贸w spowodowane zak艂adaniem lub zdejmowaniem but贸w bez rozwi膮zanych sznur贸wek, zapadanie pi臋ty z powodu nacisku np. podczas prowadzenia pojazdu, niew艂a艣ciwe zak艂adanie lub lu藕ne sznurowanie but贸w, prowadz膮ce do przetarcia zapi臋tk贸w,

鈥 Uszkodze艅 wynik艂ych z nieodpowiedniej piel臋gnacji lub jej braku,

鈥 Naturalnych zmian materia艂u, z kt贸rego produkt zosta艂 wykonany,

鈥 Uszkodze艅 spowodowanych praniem produktu,

鈥 Komfortu i wygody u偶ytkowania. Dopasowanie obuwia do wymiar贸w st贸p jest odpowiedzialno艣ci膮 Klienta.

Reklamacja jest uwa偶ana za wa偶n膮, je艣li produkt obj臋ty reklamacj膮 jest kompletny i spe艂nia podstawowe wymogi higieniczne. Klient ma obowi膮zek dostarczy膰 reklamowany produkt w stanie czystym, pozbawionym plam oraz higienicznie bezpiecznym.

Reklamacja zostanie rozpatrzona w ci膮gu 14 dni od daty otrzymania zwracanego produktu, zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami r臋kojmi (zw艂aszcza artyku艂ami 556-576 Kodeksu cywilnego).

INFORMACJE OG脫LNE

Chcieliby艣my poinformowa膰, 偶e kwestie zwi膮zane z reklamacj膮 na podstawie r臋kojmi zosta艂y uregulowane w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) oraz Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. 鈥 Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1145 ze zm.). Poni偶sza analiza zawiera istotne zapisy tych regulacji i stanowi wy艂膮cznie cel informacyjny.

Prawo Konsumenta do roszcze艅 wobec Sprzedawcy opiera si臋 na istniej膮cej w momencie dostarczenia wady fizycznej (r臋kojmii). Gdy w ci膮gu roku od dostarczenia produktu stwierdzono wad臋 fizyczn膮, przypuszcza si臋, 偶e wada ta lub jej przyczyna istnia艂a w momencie przeniesienia ryzyka na Konsumenta (Art. 5562 Kodeksu Cywilnego).

W przypadku obuwia, zazwyczaj nie ustala si臋 jego indywidualnych w艂a艣ciwo艣ci. Uwa偶a si臋, 偶e produkt konsumpcyjny jest zgodny z umow膮, je艣li nadaje si臋 do celu, do kt贸rego zwykle jest wykorzystywany, oraz je艣li jego w艂a艣ciwo艣ci s膮 zgodne z w艂a艣ciwo艣ciami charakterystycznymi dla tego typu produkt贸w.

W przypadku wykrycia wady fizycznej, Konsument mo偶e 偶膮da膰 wymiany produktu na taki bez wad lub usuni臋cia wady. Tylko w sytuacjach, gdy naprawa lub wymiana s膮 niemo偶liwe, zwi膮zane z wysokimi kosztami lub spowoduj膮 znaczne niedogodno艣ci dla Konsumenta, dopuszcza si臋 mo偶liwo艣膰 obni偶enia ceny lub odst膮pienia od umowy. To jednak nie ma zastosowania w przypadku nieistotnych wad. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za niezgodno艣膰 produktu z umow膮, je艣li Konsument by艂 艣wiadomy tej niezgodno艣ci lub rozs膮dnie m贸g艂 j膮 zauwa偶y膰.